Tuesday, November 18, 2008

Ayat Seribu Dinar

Surah 65 - At-Talaq
Ayat 2-3



وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُ ۥ مَخۡرَجً۬ا (٢) وَيَرۡزُقۡهُ مِنۡ حَيۡثُ لَا يَحۡتَسِبُ‌ۚ وَمَن يَتَوَكَّلۡ عَلَى ٱللَّهِ فَهُوَ حَسۡبُهُ ۥۤ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ بَـٰلِغُ أَمۡرِهِۦ‌ۚ قَدۡ جَعَلَ ٱللَّهُ لِكُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدۡرً۬ا (٣


Maksudnya:
sesiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya), (2) Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (3)

**source : http://www.quranexplorer.com/Quran/

My hubby taught me this Ayat..asked me to remember by heart.
Alhamdulillah..now i can recite it by heart :)

Amalkan membaca Ayat Seribu Dinar setiap hari dgn penuh keyakinan kepada Allah, InsyaAllah kita akan sentiasa dilindungi Allah dari bala bencana dan godaan syaitan..pohon lah keampunan dari-Nya selagi nafas kita masih ada di dunia yg fana ini. Sesungguhnya Allah maha pemurah lagi maha pengampun..

"Ya Allah,
Sesungguhnya aku tak layak untuk syurgaMu..tapi aku takut akan api nerakaMu. Oleh itu, terimalah taubatku dan Kau ampunkanlah dosa-dosaku.."

2 comments:

  1. some people use this ayat for a different reason. boleh ke?

    ReplyDelete
  2. such as?

    Usually utk menda2 baik la of course :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...